Mądre opakowania produktów

Opakowania produktów mają pewny wpływ na wysokość sprzedaży tych produktów. Każdy produkt, który jest dobrze zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do towarów jest rzeczywiście bardzo wymagającym zadaniem, niemniej jednak jeżeli już weźmie się za to osoba, która ma edukację i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest w rzeczywistości dobry.




Głównie projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane zupełnie inaczej niż np biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeżeli już produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Bez wątpienia nie zawsze do pakowania jedzenia używa się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Np jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski przecież w ogólności nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich towarów spożywczych. Pomimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi okres czasu, aby osiągnąć perfekcję i by produkt końcowy przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym całkiem dobrze.

Dodatkowe informacje: również zobacz