Kto zaprojektuje logo

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać swoje zadania i firma woli odrobinę odświeżenia, powinna pomyśleć nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto zacząć od nowa i w ogóle przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może zmodyfikować właściciela, może się rozwinąć albo może zmniejszyć zakres swojego działania.




Mogą zajść różnorakie kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, niemniej jednak wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. Nierzadko poprawka będzie niewielka, wręcz kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy zbudować logo całkowicie od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo częstokroć w sytuacji dużych firm ludzie już znają się bardzo dobrze z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie w stu procentach mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje natomiast, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać własne zadania albo już kłóci się z działaniem firmy i wtedy należy je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i zdecydowanie lepszy oraz dodatkowo w dodatku mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Źródło: ciekawa strona o grafice reklamowej.