Działanie sieci

Aktualnie dostawcy internetu próbują coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i gwarantują szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną na przykład z pogodą. Niemniej jednak wciąż może się zdarzać, szczególnie w sytuacji internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. Jeżeli już występuje jakiś problem z internetem, warto utworzyć speed test.

Ten test pozwoli nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie należy wykorzystać speed test. Jeżeli już prędkość internetu jest dużo niższa, znaczy to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji albo zdarzyła się jakaś awaria, przez którą po prostu nie można poprawnie dostarczać internetu. Jeżeli już istnieje jakiś problem z wydajnością łącza albo urządzeniami, to najlepiej od razu skontaktować się z dostawcą internetu, by rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy ostatnimi czasy nie wystąpiły jakieś usterki na nadajniku. Czasami problem może być jedynie przejściowy i wystarczy, aby router zewnętrzny lub wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W sytuacji zespolonych urządzeń router zewnętrzny analogicznie, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie dobrego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Sprawdź tutaj: speed test.